Pages

Subscribe:

Friday, April 30, 2010

Temasya Sukan Tahunan Kali ke 26

           Alhamdulillah, semalam telah berlangsung Temasya Sukan Tahunan SK Sg Kerawai Kali ke 26 dengan jayanya. Temasya bermula jam 2.45 petang dengan acara Perbarisan lintas hormat kontinjen-kontinjen yang bertanding. Menariknya perbarisan kali ini adalah dengan adanya maskot bagi setiap pasukan. Rumah biru dengan maskot lembu, kuning dengan maskot itik, merah dengan maskot beruang panda dan pra sekolah dengan maskot ayam jantan.

           Perasmian sukan kali ini dilakukan oleh En Ahmad Muhajir bin Abas, Penyelia Sukan dan Permainan PPD Hilir Perak. Majlis berjalan lancar dengan cuaca yang panas terik. Pihak sekolah juga dikejutkan dengan insiden ketua murid yang hampir pitam ketika acara menaikkan bendera dan bacaan ikrar hampir. Namun, Alhamdulillah ketua murid itu pulih tepat pada masanya.

           Selesai acara perasmian, temasya bermula..Pada hari pra sukan sebelum ini, rumah kuning mendahului pungutan pingat emas iaitu sebanyak 12 pingat. Diikuti dengan rumah biru dan merah dengan masing-masing 4 pingat. Dan pada temasya kali ini, rumah kuning manambah koleksi pingat emas iaitu sebanyak 10 pingat. Manakala rumah merah dan biru masing-masing menambah 4 pingat lagi menjadikan kutipan pingat emas keseluruhan adalah; Rumah Kuning: 22 pingat emas, Merah dan Biru : Masing-masing 8 pingat emas. 

               Bagi acara 4 x 100m jemputan lelaki, tiada sekolah lain yang sudi menghantar wakil manakala bagi kategori perempuan, hanya 2 buah sekolah sahaja yang menghantar wakil iaitu SK Kg Bahagia dan SK Sg Tungku. Temasya kali ini diserikan lagi dengan acara guru yang dijuarai oleh En Shahimi dan Pn Isliaha. Sekalung tahniah buat Nor Shahrul Azroy dari rumah merah dan Rabiatul Adawiyah dari rumah biru yang terpilih sebagai olahragawan/olahragawati. Rumah kuning pula diisytihar sebagai juara keseluruhan dan juara perbarisan lintas hormat. Majlis Perasmian Penutup disempurnakan oleh Pn Noora Bustanuddin dan keesokan harinya diisytiharkan cuti. Temasya berakhir jam 6 petang.


0 comments:

Post a Comment

Mutiara Kata

Nasyid fm