Pages

Subscribe:

Tuesday, September 15, 2009

Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan

           Semalam, 14 September 2009 telah diadakan Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan Peringkat SK Sg Kerawai. Majlis diadakan di dewan SKSK pada jam 8.00 pagi. Pelbagai acara telah diadakan sempena bulan kemerdekaan. Antaranya Pertandingan mewarna, melukis, deklamasi sajak, pantun, nyanyian lagu patriotik dan tresure hunt. 
            Acara dimulakan dengan bacaan doa oleh Ustaz Muhamad Fadzlan diikuti nyanyian lagu Negaraku, Negeri Perak, Sekolah, Keranamu Malaysia, Tanggal 31 dan Jalur Gemilang. Selepas itu majlis diteruskan lagi dengan Bacaan Perutusan DYMM Seri Paduka Baginda YDP Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin oleh Pn Noora binti Bustanuddin. Diikuti Perutusan Menteri Pelajaran Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin oleh En Roslan Mohd dan Perutusan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia, Tan Sri Alimuddin Mohd Dom oleh En Shahimi bin Mohd Yusoff.
           
             Majlis diserikan lagi dengan penyampaian hadiah kepada pemenag-pemenang pertandingan yang diadakan. Tahniah diucapkan kepada semua yang berjaya. Majlis berakhir jam 9.30 pagi.

0 comments:

Post a Comment

Mutiara Kata

Nasyid fm